חדשות

ב"שיבא" בוצע לראשונה טיפול חדשני בהפרעות קצב חדריות

צנתר ייחודי בעל 36 אלקטרודות, מבוסס אלגוריתם ועם יכולת לסנן סיגנלים חשמליים ברמה גבוהה, שולב באבלציה לטיפול בהפרעת קצב מסכנת חיים

צילום מתוך הפרצדורה. הצנתר אינו טראומטי ללב ולא גורם להפרעות קצב בזמן המיפוי. צילום: דוברות שיבא

לראשונה בישראל בוצעה בשבוע שעבר במרכז הרפואי שיבא אבלציה לטיפול בהפרעת קצב מסכנת חיים במטופל עם תפקוד לב ירוד לאחר שקיבל שוקים חשמליים חוזרים ממכשיר הדפיברילטור שהושתל בגופו. בפעולה הוכנס צנתר לב חדשני OPTRELL שפותח על ידי חברת Biosense Webster.

מדובר בצנתר ייחודי בעל 36 אלקטרודות שיכולות לבצע רישום בו זמני של הסיגנלים החשמליים המקומיים של הלב בצורה מהירה ומדויקת יותר. פרופ' איל נוף, מנהל השירות לאלקטרופיזיולוגיה פולשנית, שביצע את הפרוצדורה, סיפר: "הסיגנלים שהתקבלו היו ברמה גבוהה מאוד בשל המבנה הייחודי של הצנתר. כמו כן, לצנתר יתרון ייחודי, שאינו טראומטי ללב ולא גורם בעצמו להפרעות קצב בזמן מיפוי הפרעת הקצב".

השימוש בצנתר מבוסס על אלגוריתם חדשני שביכולתו לסנן סיגנלים חשמליים מיותרים ולזקק את סיגנלים בעלי חשיבות. פרופ' נוף מוסיף: "בזמן הפעולה מופה הלב בהצלחה. נרשמו אזורים רבים עם סיגנלים חשמליים האחראים ליצירת הפרעות הקצב וזו נצרבה בהצלחה. הצנתר מהווה פריצת דרך בתחום הטיפול בהפרעות קצב, ואני בטוח שהוא יאפשר מתן טיפול טוב יותר למטופלים הסובלים מהפרעות קצב מורכבות".

זוהי הפעולה הראשונה מסוגה עם צנתר זה שמבוצעת מחוץ לגבולות ארה"ב. כחלק משיתוף הפעולה נכחו מהנדסים מובילים של חברת הפיתוח וזאת על מנת לבחון את השימוש בו ולקבל הערות לשיפור הצנתר בהמשך.

נושאים קשורים:  אבלציה,  הפרעות קצב לב,  פרופ' איל נוף,  בית החולים שיבא,  צנתר OPTRELL
תגובות
אנונימי/ת
22.03.2024, 16:43

בהצלחה אישיות מדהימה.