חדשות

נחתם הסכם הגישור בין "הדסה" לד"ר מחאג'נה: חוזר לעבודתו

הרופא המתמחה, שנטען נגדו כי כיבד מחבל בעוגות וכינה אותו "שאהיד", חוזר לעבודתו במחלקה לכירורגיית לב-חזה, וזאת לאחר שהנהלת בית החולים חזרה בה מרוב הטענות נגדו

ד"ר אחמד מחאג'נה. "חזרתי בראש מורם לעסוק בעבודתי כרופא, רק כדי למצוא את עצמי לבד". צילום מתוך פייסבוק

ד"ר אחמד מחאג'נה, הנהלת בית החולים הדסה וההסתדרות הרפואית הגיעו להסכמות וחתמו על הסכם גישור. לפי ההסכם, הרופא המתמחה, שנטען נגדו כי כיבד מחבל בעוגות וכינה אותו "שאהיד", חוזר לעבודתו במחלקה לכירורגיית לב-חזה ב"הדסה עין כרם", וזאת לאחר שהנהלת הדסה חזרה בה מרוב הטענות נגדו. כך דווח ב"ישראל היום" וב"הארץ".

בית החולים הודיע אמש (א') כי בתום הליך הגישור התברר כי ד"ר מחאג'נה לא אמר את הדברים שיוחסו לו אך התנהלותו כלפי שוטר שביקש ממנו להזדהות "אינה מקובלת". מחאג'נה מצידו הבהיר למעסיקיו כי הוא מגנה כל פעילות אלימה.

התלונות נגד ד"ר מחאג'נה הוגשו על ידי שני שוטרים שהשגיחו ב-26 באוקטובר השנה על מטופל במחלקה שהיה עצור בשל חשד למעורבות בפיגוע דקירה בירושלים. השוטרים התלוננו כי הרופא הגיש למטופל כיבוד ומאכלים שאינם מאכלים של בית החולים, בירך אותו, כינה את העציר "שאהיד", סירב להזדהות בפני השוטרים ואף העליב אחד מהם.

בעקבות התלונות, ב-20 בנובמבר נערך שימוע לרופא, וב"הדסה" נטען כי מדובר ב"אירוע חמור מאין כמוהו" שבו הפר הרופא "הפרות משמעת חמורות שיש בהן פוטנציאל להתלקחות ופגיעה חמורה בסדר הציבורי, שהן פוגעות קשה במעמד ובמוניטין של 'הדסה' ויש בהן כדי להצדיק נקיטה באמצעי משמעת חמורם ולסיים את העסקתו". בהמשך השימוע הושעה הרופא מעבודתו בבית החולים.

בהסתדרות הרפואית מחו על ההחלטה וציינו כי אין כל הצדקה משפטית לסיים את עבודתו של ד"ר מחאג'נה. בעקבות זאת והביקורת התקשורתית הקשה שנמתחה נגד הנהלת בית החולים, החל תהליך של גישור בין הצדדים בפני השופטת בדימוס הילה גרסטל.

בהודעה שפרסמה אמש הנהלת בית החולים נכתב כי ד"ר מחאג'נה התנהל בצורה שאינה מקובלת כלפי שוטר שביקש ממנו להזדהות. בבית החולים הוסיפו כי "ד"ר מחאג'נה הבהיר, והדברים התקבלו על ידי 'הדסה', כי כאדם וכרופא הוא רואה בחיי אדם ערך עליון ומגנה כל פעילות אלימה וכל פגיעה בכל אדם באשר הוא, כולל פעילות טרור".

בתום הליך הגישור הוסכם בין הצדדים כי ביום האירוע חגגו במחלקה את הצלחתו בבחינה של מחאג'נה ורופא נוסף, וכיבוד שנשאר מהאירוע חולק בהמשך גם למטופלים במחלקה ולעציר שהיה בהשגחת השוטרים. עוד הוסכם כי ההתבטאויות שיוחסו למחאג'נה בהקשר לעציר לא נאמרו על ידו.

בהסכם צוין עוד כי "הדסה" פעלה בתום לב לנוכח אופי הטענות שהועלו באירוע זה, כי היה עליה לערוך בירור עד תום וכי לא עמדו כל מניעים זרים מאחורי הבירור שערכה הנהלת בית החולים.

הצדדים הצהירו כי הסכם הגישור נערך מתוך הבנה והסכמה כי בית החולים חרת על דגלו קיום בכבוד של כל האוכלוסיות והתייחסות בכבוד אל כולם, הן מבחינת צוות העובדים והן מבחינת החולים, וכי "הדסה" משלבת עובדים ומטפלת בחולים ללא כל הפליה תוך מתן כבוד לכל אדם ללא כל שיקול שאינו שיקול קליני ורפואי.

מההסכמות בין הצדדים עולה כי "הדסה" מצהירה על פי חוות דעת של רופאים בכירים כי ד"ר מחאג'נה נחשב לרופא מקצועי, בעל יחסי אנוש טובים המוכן לסייע תמיד ומסור למטופליו.

נושאים קשורים:  ד"ר אחמד מחאג'נה,  גישור,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
16.01.2023, 19:18

התנהלות בית החולים ממש מאכזבת, כרופא צעיר מהחברה הערבית בחיים לא אתקרב ולא אחשוב לעבוד בכזה מקום!!!

אנונימי/ת
16.01.2023, 19:59

אפשר לפרט מה מאכזב אותך?

17.01.2023, 02:48

אפרט מה מאכזב, כיהודיה. דמיינו לכם את אותו ארוע במדינה אחרת כלפי רופא יהודי, ורבים מכם נחשפו מסיפורי אבות וסבים לאפליה וגזענות. הרופא חוזר ואומר, והעדויות הן כולן בעדו, שהואשם לשווא, שהדברים שתוארו לא קרו. העיכוב בטיפול וחריצת "משפט" פומבית מדי ומהירה מדי מביאה לכך שלמרות חפותו, אפילו באתר רופאים מכובד, מגיבים אנונימים ממשיכים בהאשמה והכפשה של עמית, ללא כל הוכחה, במקרה הטוב. ובמקרה הרע, באחת ההערות כאן ממש יורדים למילות שנאה רדודות ומדאיגות. ומה שקורה כאן אינו באתרי חדשות רגילים או ברחוב הירושלמי, אז תארו לכם איך זה לחזור לעבוד אחרי דבר שכזה או סתם לחפש קורת גג, או ללכת למכולת.
איני תומכת טרור, אלא נפגעת טרור, מגיל צעיר, לכל אחד מאיתנו חשיפה לטרור או חאנשים שנפגעו, וגם לכל אחד מעמיתינו שממגזרים ומוצאים שונים חשיפה לא פשוטה למציאות מורכבת ולא אחת טראומטית. כך, שעל בשרינו למדנו שזה מה שטרור רוצה להשיג, שנאה, פחד והשתלטות של מחשבה רדודה וחוסר יכולת לראייה מורכבת. כרופאים אנו אמונים על בדיוק ההפך - את האדם בצר לו הראיני רק את האדם" - אמונים על אהבה, התמודדות עם מצבים מורכבים ואי וודאות. ספרו של אוסלר על הנדרש מרופאים נקרא בתרגום חופשי מלטינית "איזון". אם אתם רוצים באמת לא לתמוך בטרור ולא לתת לטרור לנצח - נסו למרות האתגרים הקשים במציאות המורכבת לשמר יותר איזון, אמון, אהבה לרע ויכולת לראות מורכבות, לא כדי שזה ייטיב עם עמיתכם והמטופלים, זה קודם כל מטיב פנימה. איחולים טובים לרופא וגם למגיבים, התמזל מזלינו שדרך חיינו היא לעשות בצוותא למען אחרים, זו תשובה אמיתית לטרור, במעשים ולא במילים.

אנונימי/ת
17.01.2023, 05:15

👏👏👏👏👏

אנונימי/ת
17.01.2023, 05:20

לא יאמן שתוזמן לשם

👍🙏🌹

אנונימי/ת
16.01.2023, 19:58

שיבוא לנצרת.מחפשים רופאים

אנונימי/ת
16.01.2023, 21:04

אתה יכולה לנסוע כל יום לרשות, שם תוכל לחלק גם מופלטות לחולים שנפצעו ע"י אל יהוד הכובש

אנונימי/ת
17.01.2023, 05:16

🖕🖕🖕🖕🖕

אנונימי/ת
16.01.2023, 21:21

מזעזע בעניי שאדם המשמש כרופא מפגין יחס אוהד שכזה לרוצח בתוך בית החולים וחוזר אחכ לתפקידו בטיעונים רופפים ומתרפסים שכאלה

אנונימי/ת
17.01.2023, 05:17

שקרים 👎👎👎👎👎

אנונימי/ת
16.01.2023, 21:44

מביש ומדאיג שרופא האמון על חיי אדם מוצא לנכון להפגין יחס אוהד למחבל החשוד ברצח. דיוקי המילים שאמר או לא אמר אינם משנים את עצם כוונתו להפגין אהדה כלפיו כך או אחרת.

אנונימי/ת
16.01.2023, 22:26

דוקטור דרייפוס הואשם על ידי שוטר צרפתי בכך שכיבד שבוי גרמני בעוגיה. כתבו אחר כך בעיתון: אני מאשים.

אנונימי/ת
17.01.2023, 05:17

די לאפליה
די לגזענות
די לכיבוש

אנונימי/ת
17.01.2023, 05:23

חבל ששוב נכנעו למחבלים. מי שמעודד מחבל הוא מחבל בעצמו ואין לו מקום בחיברה ישראלית אפילו שהוא רופא טוב.