מינויים

הדסה עין כרם: פרופ' דוד שויקי מונה למנהל מחלקת נשים ויולדות

פרופ' שויקי, העוסק ברפואה קלינית, במחקר ובהוראה, מספר על מחקרו למציאת דרכים לשיפור ריפוי רקמה לאחר פציעה או ניתוח באיברי הרבייה | מחליף בתפקיד את פרופ' בנימין ראובינוף

פרופ' דוד שויקי, מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

פרופ' דוד שויקי מונה למנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הוא מחליף בתפקידו את פרופ' בנימין ראובינוף הממשיך לעבוד כרופא בכיר בבית החולים. בנוסף מונה פרופ' שויקי לממלא מקום מנהל אגף נשים ויולדות ב"הדסה" ומחליף את פרופ' שמחה יגל, אשר יצא לגמלאות וממשיך בתפקיד רופא בכיר במרכז הרפואי.

פרופ' שויקי, מומחה ברפואת נשים ויולדות, בעל התמחות-על בכירורגיה של האגן ואורוגינקולוגיה, הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה.

את הסטאז' וההתמחות במיילדות וגינקולוגיה ביצע ב"הדסה" ולאחר מכן המשיך להתמחות-על במשך שלוש שנים בכירורגיה גינקולוגית מתקדמת, במרכז הלאומי לכירורגיה מתקדמת של האגן National Center for Advanced Pelvic Surgery, באוניברסיטת ג'ורג'טאון, בוושינגטון DC.

עם שובו ארצה בשנת 2010, הקים את היחידה לכירורגיה של האגן ואורוגינקולוגיה ב"הדסה עין כרם". ״זכיתי להיות חלק מקבוצה קטנה של רופאים שחוללה מהפכה בכירורגיה הגינקולוגית בארץ והביאה אותה לשורה הראשונה בעולם בתחום זה״, הוא אומר.

"רפואת נשים ויילודים היא מקצוע שיש בו הכל", אומר פרופ' שויקי. "היא משלבת עולמות ידע של רפואה פנימית, כירורגיה, ביולוגיה מולקולרית ועוד, על מנת לתת מענה לצורכי בריאות נשים בכל שלבי החיים. העיסוק מגוון, החל מרפואת קהילה ראשונית ועד פרוצדורות המערבות טכנולוגיה עילית בחדר הניתוח. יותר מכל, מדובר במקצוע שמביא לידי ביטוי את הצד האנושי. זאת זכות גדולה לעמוד לצד המטופלות שלנו ברגעים המשמעותיים ביותר של חייהן".

ביטול  השפעת הגיל על ריפוי פצע בניתוחי רצפת האגן

פרופ' שויקי עוסק ברפואה קלינית, במחקר ובהוראה, הוא פרופ' חבר באוניברסיטה העברית ופרסם מעל 75 מאמרים במחקר קליני ובסיסי ובתחום החדשנות הרפואית.

"תחום המחקר הבסיסי שלי עוסק במציאת דרכים לשפר ריפוי של רקמה לאחר פציעה או ניתוח באיברי הרבייה", הוא מספר. "במודל חיה שפיתחתי בעבר, הראינו את ההשפעה השלילית של הגיל על ריפוי רקמת הנרתיק לאחר ניתוח. בשנים האחרונות חברנו למרכז לחקר תאי גזע בניהולו של פרופ׳ ראובינוף, ויחד עם ד״ר עפרה צידון-בן מנחם אנו עוסקים בניסיון לבטל את השפעת הגיל על ריפוי פצע. לאחר עבודת צוות מאומצת של מספר שנים, הצלחנו לאחרונה להראות שהשתלה של תאי גזע לחיות זקנות שעברו ניתוח בנרתיק, ביטלה למעשה את ההשפעה השלילית של הגיל והביאה לריפוי הרקמה ממש כמו בצעירות. זהו גילוי מדהים שיאפשר בעתיד להשתיל תאי גזע שמופקים מהאישה עצמה, על מנת לשפר משמעותית תוצאות בניתוחי רצפת האגן".

במקביל לעבודתו מנהל פרופ' שויקי את תחום רפואת הנשים בקופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים ועד למינוי הנוכחי שימש כמזכיר החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן.

בנוסף לפעילותו, פרופ' שויקי חבר בוועדות שונות באוניברסיטה העברית, ובמספר איגודים מקצועיים, ביניהם Society of Gynecologic Surgeons, American Association of Gynecologic Laparoscopists, American Urogynecology Association, International Urogynecology Association, פרופ' שויקי עוסק בחדשנות רפואית ובפיתוח  מספר טכנולוגיות רפואיות, בשיתוף עם חברת הדסית.

״החדשנות הרפואית מביאה לידי ביטוי את היצירתיות של רופאים המתמודדים בשטח עם בעיות קליניות", הוא אומר. "יש לנו בארץ שילוב נדיר של יצירתיות ומעוף מחשבתי. השילוב של אנשי רפואה עם אנשי טכנולוגיה ומינהל עסקים יוצר אקלים מושלם לפיתוח פתרונות טכנולוגיים לבעיות רפואיות״.

מסכם פרופ' שויקי: "אני נרגש להיכנס לתפקיד המאתגר והחשוב הזה, ומודע היטב לגודל האחריות המוטלת על כתפי. אני לא לבד כאן. אני עובד כתף אל כתף עם צוות רפואי, סיעודי, מקצועות הבריאות והמנהלה מהמעולים שיש. יחד, נשלב את היכולות המקצועיות והאנושיות של כל אחת ואחד מאיתנו, לטובת המטופלות". 

נושאים קשורים:  פרופ' דוד שויקי,  פרופ' בנימין ראובינוף,  מינויים,  גינקולוגיה,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות