חדשות

מי ימונה לתפקיד מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בהדסה עין כרם?

המשרה פנויה מאז החודש שעבר | לאחר שהורחק מביצוע צנתורי מוח אלקטיביים בשל סכסוך בין בכירים במחלקה, מנהלי "הדסה" לשעבר ממליצים למנות לתפקיד את פרופ' חוסה כהן

פרופ' חוסה כהן. צילום: "הדסה עין כרם"

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עדיין לא מונה מנהל למחלקה הנוירוכירורגית. המשרה פנויה מאז החודש שעבר. הנהלת בית החולים הודיעה שהיא לשש שנים עם אופציה לארבע נוספות. התפקיד התפנה בעקבות מערכת יחסים רעועה וחילופי האשמות בין בכירי המחלקה.

אחד המועמדים הבולטים לתפקיד הפנוי עתה הוא פרופ' חוסה כהן, מצנתר מוח מוערך שעמד במרכזו של סכסוך פנימי עם ראש המחלקה פרופ' יגאל שושן, כאשר בשיאו הורחק פרופ' כהן מביצוע צנתורי מוח אלקטיביים. עתה, לבקשתו של כהן, כתבו שני מנהלי "הדסה" לשעבר, פרופ' זאב רוטשטיין ופרופ' שלמה מור יוסף, מכתבי תמיכה בו שהועברו להנהלת בית החולים. גם פרופ' משה גמרי ממערך הדימות ב"הדסה" כתב המלצה דומה על פרופ' כהן.

לפי דיווח של רן רזניק בערב החג ב"ישראל היום", ביצע פרופ' כהן באפריל השנה צנתור מוח דרך חבל הטבור בתינוק בן יומיים ולדבריו, הליך זה בשיטה הייחודית נעשה לראשונה בישראל. בסקירת מערכת שעבר העובר במהלך ההריון ובוצעה ב"איכילוב", נתגלה המום הנדיר בכלי הדם במוח – Malformation) Vein of Galen), מום מסכן חיים העלול להוביל לאי ספיקת לב וכליות קשה, לפגיעה בתפקוד הכבד ולפגיעה מוחית נרחבת. פרופ' כהן ביצע את ההליך בחדר המיוחד לצנתורי מוח כשעתיים לאחר שהתינוק נולד בניתוח קיסרי בחדר הניתוח בהדסה עין כרם.

לצידו של פרופ' כהן השתתפו בניתוח פרופ' משה גמרי, צוות מרדימים המתמחה בילדים ופגים, רופא פגים ורופא טיפול נמרץ ילדים. כמו כן עבר התינוק שני צנתורי מוח בדרך המקובלת, בכניסה לגוף דרך המפשעה. התינוק נמצא עתה בהליך שיקומי בבית החולים השיקומי לילדים אלי"ן בירושלים.

נושאים קשורים:  פרופ' חוסה כהן,  פרופ' משה גמרי,  נוירוכירורגיה,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
12.10.2022, 14:04

כתבה שהיא בין הרכילות ליחצנו"ת, ולמרות שבאופן אנושי בטח מעניינת את עובדי הדסה או קהילת הנוירוכירורגיה בישראל, אין בה, כשקוראים טוב, כלום חוץ מלדבר על מכרז סטנדרטי, כזה כמו מאות שקורים בכל שנה בכל בתי החולים בישראל.
תמוה

אנונימי/ת
13.10.2022, 19:46

תוכן מאמר זה אינו מדויק
המשרה של מנהל המחלקה אינו פנוי.
אחרי 13 שנים של ניהול מצטיין פר׳ יגאל שושן בחר לא להמשיך בתפקיד למרות שהנהלת הדסה הציע לו להמשיך.
לפני מספר שבועות פורסם מכרז על מינוי זה. מאמר זה הינו נסיון ציני ופוליטי על ידי המועמד בנדון לנצל ״דוקטורט אונלי״ לקדם האינטרס של עצמו