חדשות

שרי הבריאות והאוצר סיכמו על תוספת מכשירים רפואיים לפריפריה

תוספת של 28 מכשירים רפואיים למערכת הבריאות, ביניהם מכשירי CT ,MRI, תאי לחץ ורובוטים לניתוחים מורכבים, אמורה לשפר את הנגישות והזמינות לשירותים רפואיים בפריפריה

בדיקת MRI (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת MRI (צילום: אילוסטרציה)

שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם שר האוצר אביגדור ליברמן על תוספת של 28 מכשירים רפואיים חדשים למערכת הבריאות.  בסוף השבוע (ה') הודיע משרד כי התקנות העדכניות יפורסמו בימים הקרובים להערות הציבור ויוגשו לאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

על פי הסיכום יתווספו למערכת הבריאות: 13 מכשירי CT, תשעה מכשירי MRI, שני רובוטים לניתוחים מורכבים, ארבעה תאי לחץ ומכשירים נוספים. עוד סוכם בין השרים על הסרת המגבלה על הצטיידות במכשירי CT דנטלי.

ממשרד הבריאות נמסר כי מדובר בגידול של עשרות אחוזים במספר המכשירים המיוחדים, מהלך שישפר משמעותית את הנגישות והזמינות לשירות רפואי מתקדם בפריפריה ובאזורים שסובלים מפערים בשירותי בריאות.

שר הבריאות הורוביץ מסר: ״אין שום סיבה שבפריפריה לא יקבלו את השירות הרפואי המתקדם ביותר. בזכות המהלך הזה רבבות ישראלים יוכלו לעבור בדיקת MRI או CT מהר יותר וקרוב יותר לבית. גם במרכז יקוצרו התורים הארוכים״.

שר האוצר ליברמן הוסיף: ״קיצור תורים וייעול מערכת הבריאות הוא משימה עליונה ואנחנו משקיעים משאבים רבים בכדי ליישמה בצורה הטובה ביותר. את התוספת המשמעותית במכשור הרפואי ירגישו אזרחי ישראל לא רק במרכז אלא גם בפריפריה אותה אנו ממשיכים לחזק ולטפח".

נושאים קשורים:  מכשירים רפואיים,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  מכשיר MRI,  תא לחץ,  רובוט רפואי,  חדשות,  פריפריה,  שירותי בריאות
תגובות
אנונימי/ת
15.05.2022, 22:04

מקווה שהם גם מוסיפים תקנים לרדיולוגים, כי אחרת לא נרוויח הרבה מהמהלך.

אנונימי/ת
16.05.2022, 21:27

הבעיה בפריפריה אינה מכשור רפואי אלא איכות כוח האדם - רפואי וסיעודי- ודלות הידע. נכון, זה עולה הרבה, הרבה יותר ממכשור. זה לא רק בבתי החולים זה גם בקהילה וזה לא נוגע רק למערכת הבריאות, זו סוגיה כלכלית חברתית שישראל נכשלת בה פעם אחר פעם.

17.05.2022, 08:55

חוסר המכשירים הוא משני ובעייה נקודתית שיש לפתור.הבעיה העיקרית היא הפניות מיותרות,דרישות לא רפואיות של המטופלים ורפואה מתגוננת .הגדלת כמות המכשירים לא תקצר את התורים באופן מהותי,